Subaru Outback 2.5l 2018 (Facelift) BS9

Podrobná a dlhoročná recenzia
Tradičné japonské kombi so zvýšeným podvozkom, je už roky veľmi obľúbené po celom svete pre svoje všestranné použitie a vlastnosti ako napríklad bezpečné rodinné auto, či svojími terennými schopnosťami, alebo aj veľkorysým vnútorným priestorom.
Dnes si predstavíme trošku podrobnejšiu recenziu tohto konkretného modelu, s ktorým sme najazdili vyše 50 tisíc km a zároveň s ním máme viac ako 3 ročnú skúsenosť. Do našej rodiny sme si ho vybrali práve kvôli jeho pernamentnému pohonu 4×4, vysokej bezpečnosti, schopnosti automaticky brzdiť v prípade hroziacej kolízie, zvýšenemu podvozku a veľkému kufru.

Motor
Plochý atmosferický 4-valcový benzínový boxer motor s objemom 2.5 litra. Výhodou je nízke ťažisko, a teda lepšia stabilita v zákrutách. K čomu veľmi dobre prispieva aj podvozok, ktorý síce nie je vzduchový, ale klasický, no je veľmi komfortný aj na rozbitých slovenských cestách, alebo nespevnených povrchoch.

Samozrejme 2.5 litrový atmosferický motor nie je žiaden šprintér, dynamiku ma veľmi podobnú ako predchádzajúci dieslový 2.0 motor. Ale na bezpečnú jazdu a predbiehanie, je to dostatočný výkon. Každopádne je to lepšie ako v modeli Forester, kde sa nachádzal iba slabší 2 litrový benzínový atmosferický motor.
Ak hľadáte klasický podstivý atmosferický motor bez filtra pevných častíc, tak práve tieto modely od 2018-2022 sú posledné bez neho.
V novšom modeli (BT) od roku 2021 už žiaľ obsahuje benzínový motor aj filter pevných častíc, je to hlavne kvôli emisným normám. Klesol mu trošku aj výkon, no stúpol krútiaci moment.

V Amerike je dostupná aj verzia s turbom a objemom 2.4l, ktorú by sme si viacerí želali, avšak v Európe sa kvôli prísnejším emisným limitom nepredáva.
Subaru Forester XT sa dodával aj v Európe s motorom 2.5l turbo, tento motor, ale Outback nikdy nemal.
Do roku 2019 sa vyrábal Outback dokonca aj vo verzii s 3.6 litrovým atmosferickým benzínovým 6-valcom, žiaľ tiež iba v Amerike.
Aktuálne sa očakáva, že by najnovší model Outbacku mohol mať 2.5 litrový hybridný motor, ktorý by mal mať aj vyšší výkon, po ktorom viacerí európski zákazníci túžia.
Výkon jednotlivých motorov:
2.5L BS generácia 2014-2020 | 129 kW/175 koní | 235 Nm |
2.5L BT generácia od 2021 | 124 kW/169 koní | 252 Nm |
2.4L Turbo | 194 kW/260 koní | 376 Nm |
3.6L do roku 2019 | 191kW/260 koní | 350 Nm |
Prevodovka
Aj keď nie každý má v obľube CVT prevodovky, Subaru ich má spracované vo väčšine prípadov lepšie ako konkurencia. Ich prevodovka sa označuje CVT Lineartronic, prejavuje sa tzv. vysávačovým zvukom vo vyšších otáčkach. Avšak niekomu môže sadnúť tak, ako sa pozdávala aj mne ešte v predchádzajúcej generácií (BR), ktorú som taktiež vlastnil.
Vtedy som necítil žiadne preradzovanie stupňov a to sa mi na nej páčilo. Táto novšia CVT prevodovka sa mi už javí trochu iná, akoby sa snažila viac podobať na klasické automatické prevodovky, kde cítite preradenie na iný stupeň. Hoci je táto CVT prevodovka bezstupňová. Má 7 simulovaných prevodov, ktoré si viete voliť aj pádlami pod volantom. V praxi to však veľmi málo využívam.
CVT prevodovky sa pri poruchách málokedy opravovali, väčšinou sa menili komplet celé v záruke, ak došlo ku poruche.

Spotreba
Pri našom 2.5l štvorvalci sa bežne v meste v letných mesiacoch hýbeme cca 8-9 litrov, čo nie je málo, ale na druhú stranu, máte veľké benzínové kombi so stálym pohonom 4×4.
V zime vie byť aj o liter smädnejšie hlavne pri kratších trasách a častých státiach na semaforoch. A to už nie je málo.
Na okresných cestách sa viete bez problémov dostať aj pod 7 litrov, ale pri dialničnom tempe sa opäť dostávame na cca 8,5 až 9 litrov pri rýchlosti 130 km/hod.
Máme skúsenosť aj s ťahaním vozíka či obytného prívesu a tie čísla vôbec nie sú lichotivé. Pri vozíku do 750kg sa to ešte dá, cca 1-2 litre navyše podľa zaťaženie vozíka. No pri obytnom prívese sme sa dostávali aj na dvojnásobnú spotrebu cca 15-18litrov podľa terénu. A to náš príves nemal ani 1500kg, ale len cca 1100kg.
Subaru Outback je síce schopný utiahnúť príves až do hmotnosti 2000kg, no nešiel by som s ním až do extrému, nakoľko hlavne táto CVT prevodovka nie je veľmi vhodná na ťahanie ťažkých prívesov a pri vysokej hmotnosti prívesu dosť trpí reťaz CVT prevodovky.

Interiér
Interiér je kvalitne spracovaný, použité materiály sú mäkké na dotyk, žiadne tvrdé plasty ako u konkurencie. Tlačidlá sú intuitívne rozložené, kombinácia dotykovej obrazovky a fyzických tlačidiel.
Priestoru na nohy aj na ruky je dostatočne, nič človeka netlačí a neobmedzuje.
Stupne výbavy
Všetky stupne výbavy sú už v štandardne vybavené bezpečnostným systémov EyeSight a samozrejme stálym pohonom 4×4, LED svetlami a bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT. Manuál by ste tu už márne hľadali.
Jednotlivé stupne výbavy sú na Slovensku zvyčajne 3 resp. 4 a označujú sa: Style, Touring, Premium. Pri najnovšej generácií BT je to aj výbava Adventure resp. Field.
Názvy a dostupnosť výbav sa mohli líšiť v závislosti od konkrétneho trhu. Napríklad v Nemecku, Francúzsku alebo Veľkej Británii mohli byť použité mierne odlišné označenia.
V Európe sa predávali Outbacky vo výbavach:
- Base / Standard – základná výbava
- Comfort – mierne lepšia výbava, častá v niektorých krajinách
- Premium – stredná trieda, často obsahovala viac komfortných prvkov
- Limited – vyššia výbava s lepšími materiálmi a technológiami
- Platinum – luxusná verzia v niektorých krajinách
- Touring – vyššia výbava, často s lepšími interiérovými detailmi
- Field / Adventure (v niektorých krajinách) – verzia zameraná na outdoorové aktivity
V severských krajinách ako napr. Švédsko, Nórsko, Fínsko, Dánsko sa Subaru Outbac1k predával s týmito typickými úrovňami výbavy:
- Base / Active – základná výbava
- Ridge – mierne vyššia výbava, často s lepšou výbavou interiéru
- Field – verzia určená pre outdoorových nadšencov, odolnejšie materiály
- Touring – luxusnejšia verzia s lepšími materiálmi a technológiami
- Platinum – najvyššia výbava s maximálnym komfortom a bezpečnostnými prvkami
Naša výbava
Naše testované auto máme dostupné v najvyššej výbave Touring s koženými béžovými sedadlami s pamäťovou funkciou pre 2 polohy, kamerou na pravom spätnom zrkadle, strešným oknom a vyhrievaným volantom.Ďalej tu máme tonované sklá a navigáciu.

Sedadlá sú veľmi pohodlné aj na dlhých cestách. V najvyššej výbave je koža Nappa.
V najvyššej výbave je aj prémiová audio sústava Harman Kardon so subwooferom v kufri. Nehrá zle, ale po pravde mal som od nej vyššie očakávania. Odporúčam preto minimálne vytlmiť dvere resp. aj zvyšok auta, pre lepší hudobný zážitok.
Kamera v pravom spätnom bola dostupná až v najvyššej výbave. Vidíte vďaka nej priestor pri pravom prednom kolese, napriek tomu, že má dobré rozlíšenie, v noci je dosť slabá, v tme má veľa šumu a nevidíte na nej takmer nič.
Vo našej výbave máme aj prednú parkovaciu kameru s prepínaním pohľadov, kde si kombinujete pravú a prednú kameru.
A samozrejme aj zadnú kameru, ale bez parkovacích senzorov.
Namiesto senzorov je tu však radar, ktorý Vás akustický upozorní pri cúvaní na prichádzajúce auto zo strán ikonkou na obrazovke, podľa toho či prichádza sprava alebo zľava.
V novšom modeli vie vozidlo aj samo zabrzdiť pri cúvaní, ak by hrozila kolízia.
Priestor aj na zadných sedadlách je veľkorysý, my máme vyhrievané aj zadné sedadlá a máme konečne aj výduchy na zadné sedadlá, ktoré chýbali v minulom modeli. Zadné sedačky sú polohovateľné, nie je to ale posúvna lavica, sklápateľné iba v pomere 60:40 stredový otvor chýba v lakťovej opierke.
Dvojzónová automatická klimatizácia.
Všetky stupne výbavy majú iba jeden rovnaký motor, a to 2.5 l atmosféru v benzíne.
Svetlomety sú Full LED s natáčaním do zákrut. Nemajú vyrezávaciu funkciu a v režime auto sa prepínajú s asi 1s oneskorením, takže občas niekoho oslepíte v diaľkovom režime. Preto ich zvyknem prepínať manuálne.
- Ďalej bezklúčové štartovanie aj otváranie dverí, ale iba predných.
- Kožený volant aj kožená riadiaca páka.
- Apple Car Play a Android Auto, ale iba cez kábel, bezdrôtovo až v novšej generácii BT.
- 18 palcové disky
- Elektrické ovládanie kufra
Pohon
Symetrický pohon všetkých kolies ako je u Subaru zvykom. Vyššia bezpečnosť aj priechodnosť terénom. Navyše je dostupný aj X-mode, ktorý pomáha hlavne tam, kde si už Subaru nevie pomôcť samo. Ale aj bez X-módu sa dostanete ďaleko.
Podvozok
Svetlá výška podvozku je niečo cez 20 centrimetrov, novšia generácia má už 213mm a v americkej verzii má až 22cm.
Takže v meste Vám vysoké obrúbniky problém robiť nebudú.
V Amerike je dostupná aj verzia Wilderness s ešte viac zdvihnutým podvozkom a to až na 241mm.

Nájazdové a prejazdové uhly síce nie sú až také dobre ako pri XV alebo Foresteri, lebo máte dlhšie previsy vpredu aj vzadu vzhľadom na to, že sa jedná o kombi.
Ale Outback zahambí veľa áut svojou priechodnosťou a schopnosťami v teréne.
Napriek tomu, že sa nejedná o vzduchový podvozok, pôsobí veľmi komfortne aj na rozbitých cestách a nespevnených povrchoch, kde viete ísť aj oveľa vyššími rýchlosťami ako konkurenti a stále sa budete cítiť komfortne.
Design
Subaru Outback je pekné auto s typicky japonským dizajnom, či už v v interiéri alebo v exteriéri. Je moderný, ale zaostáva za konkurenciu napr. dodnes nemá virtuálne budíky, ale iba klasické. Ale to sme si už u japonských automobiliek zvykli, že oni zavádzajú tieto novinky, až keď sa osvedčia rokmi.
Čo je samozrejme trošku aj na škodu, hlavne pre ľudí, ktorí majú radi technické novinky.
Kufor
Vzhľadom na to, že sa jedná o kombi, nie SUV, tak kufor je relatívne veľký, aj nakladacia hrana aj šírka a dĺžka predmetov, ktoré viete do auta naložiť je aj 2.5-3m. Je to taká malá dodávka, ktorá Vás dostane takmer kdekoľvek.
Outback ponúka objem batožinového priestoru 559 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel zväčší na 1 848 litrov. Pohodlne sa v ňom aj vyspíte.

Bezpečnosť
Okrem 4×4 pohonu pridáva na bezpečnosti aj EyeSight, 3 kamery za čelným sklom. Systém dokáže sám brzdiť prípadne upozorniť v kritických situaciách pred vozidlom prípadne sledovať jazdný pruh a zároveň používať adaptívny tempomat.
No má aj svoje nevýhody a to hlavne za zlého počasia, prípadne pri zle očistenom okne v zime Vám systém samovoľne vypne, tým pádom prichádzate aj o adaptívny tempomat aj ostatné vyššie uvedené funkcie.
Vozidlo dokáže samo zabrzdiť iba pred kolíziami, ktoré sa nachádzajú pred vozidlom. Proti bočným nárazom zatiaľ nemá aktívnú ochranu.
Napriek tomu patrí systém EyeSight medzi tie najbezpečnejšie a najlepšie hodnotené systémy.
Spoľahlivosť
Ako už u Subaru býva zvykom, väčšina modelov je spoľahlivá aj samotná značka patrí medzi tie najspoľahlivejšie. Veľa aj zo starých modelov jazdí dodnes. Samozrejme diesle od Subaru nemajú dobrú povesť tak, ak si chcete ušetriť peniaze pri servise a následnom predaji, tak sa im radšej vyhnite. Naopak benzínové motory si držia celkom dobre svoju hodnotu aj vo vyššom veku.
Aj keď občas majú niektoré problém so slabým únikom oleja, vo väčšine prípadov, ak sa človek dobré stará, tak mu Outback poslúži dlhú dobu.
Ceny
Subaru Outback sa predávalo v najvyššej výbave za cenu cca 37000 Eur s DPH, nižšie výbavy začínali nad 30000 Eur s DPH.
Aktuálne v tomto roku (2025) najlacnejšie kusy sa pohybujú okolo 20 000 Eur na bazároch, vyššie výbavy okolo 25 tisíc Eur.
Subaru Outback si celkom dobre drží hodnotu aj po rokoch a o benzínové kusy je stále záujem.
Rozmery
Subaru Outback má na dĺžku takmer 5m, takže to nie je žiadne malé autíčko.
Dlžka: 4820mm
Šírka: 1840mm
Výška: 1605mm
Prevádzková hmotnosť: 1683kg
Objem kufra: 559/1848 litrov
Používateľská skúsenosť
Prvé pozitívum, ktoré si ako majiteľ akéhokoľvek Subaru všimnete, že Vám začnú kývať ale blikať iní Subaristi, lebo vodiči týchto značiek sa zdravia. Je to príjemný pocit, ktorý mi pri ostatných značkách trošku chýbal, keď som presedlal.
Dobrá je pamäť stupňa vyhrievania aj po opätovnom zapnutí motora.
Dĺžka, šírka aj celková veľkosť nakladacieho otvoru.
Bezpečnosť vďaka EyeSightu, 4×4 aj výborným hodnoteniam v nárazových testoch.
Zle vyhrievaný volant iba časť. Neviem kto to vymyslel a prečo, či chceli ušetriť kusok odporového drôtu, ale je to vec, ktorá ma vytáča. Predstavte si, že idete v zime rovno a držíte teplý vyhriatý volant, no zrazu idete do zákruty a prechytíte volant na studenej strane hore alebo dole. Je to veľmi nepríjemný pocit a hlavne mi to potom nepríde ako plnohodnotný vyhrievaný volant alebo iba taký polovičný.
Vypínajúci EyeSight pri zlej viditeľnosti má tiež vytáča hlavne tým, že je prepojený s adaptívnym tempomatom, na ktorý som dosť zvyknutý. Takže ho vlastne nemám, kým nie je dostatočne očistené sklo od sneho a mrazu.
Aj keď sa budem opakovať žial výkon je to čo veľa ľudom pri tomto aute resp aj pri ostatných európskych modeloch chýba.
Asistent jazdy v jazdnom pruhu občas pípa, že máte mať ruky na volante, aj keď ich tam máte.
Spotreba oleja nepoteší, no našťastie to nie je také ako u nemeckej konkurencie, kde majú aj normu liter na tisíc kilometrov.
CVT prevodovka je to, čo môže tiež niekoho odradiť ale inak je to celkom spoľahlivá prevodovka a dá sa na ňu ľahko zvyknúť.
Otravný Start-stop treba vypínať pri každom šťarte.
Trošku mi chýba autohold na semaforoch, ale v kopci Vás nepustí dozadu a nemusíte si ho zapínať.
Až na pár drobností je Subaru Outback výborná voľba v pomere cena a protihodnota. Dostávate bezpečné kvalitné spoľahlivé auto so stálym pohonom 4×4, s automatom v základe, s veľkým kufrom a vyšším podvozkom.
Žiaľ novšia generácia zdražela o niekoľko tisíc eur aj keď opäť použili ešte lepšie kvalitnejšie materiály v interiéri, ďalší bezpečnostný asistentov atď, ale mňa napríklad od kúpy odrádza už ten filter pevných častíc, ktorý je problém navyše. A beztak už slabší výkon, ktorý je ešte nižší.
Ale na druhú stranu Subaru začalo poskytovať 8 ročnú záruku na všetky svoje modely, takže si celkom veria, čo samozrejme bude podmienené drahším záručným servisom, ale 8 rokov je už slušne dlhá doba.
Plusy:
- Dobrý výhľad z vozidla, úzke A-stĺpiky, posunuté spätné zrkadlá na dvere
- Nemusíte sa obávať vysokých obrubníkov v meste vďaka dostatočnej svetle výške
- Výborný podvozok
- Nízke ťažisko
- Pocit bezpečia vďaka 4×4 a EyeSight
- Výborné terénne schopnosti, navyše ešte X-mode
- Dostatočne veľký a široký kufor
- Dobrý pomer cena a protihodnota
- Kvalitné materiály a mäkčené plasty
- Fyzické tlačidlá aj na ovládanie klimatizácie
- Spoľahlivosť
- Subaristi si kývu 🙂
Mínusy:
- Vyšší hluk od spätných zrkadiel nakoľko sa posunuli ďalej od A-stĺpika, aby zabezpečili lepší výhľad z vozidla, no žiaľ pri vyšších rýchlostiach cca od 110 km/h vytvárajú aerodynamický hluk.
- Bezkľúčové otváranie iba na predných dverách
- Nemožnosť vojsť do nastavení vozidla počas jazdy, iba pred jazdou po naštartovaní.
- Iba časť vyhrievaného volantu
- Hluk CVT prevodovky vo vyšších otáčkach
- vyššia spotreba hlavne v zime a pri ťahaní prívesov (iba do 2 ton)
- málo možností prispôsobenia – iba niekoľko farieb zmeny podsvietenia budíkov
- nemožnosť používať adaptívny tempomat, ak sa vypné EyeSight
- chýbajúce parkovacie senzory
- únik oleja s narastajúcim počtom kilometrov
- iba jeden motor v ponuke
- bez manuálnej prevodovky
Aj napriek viacerým spomenutým mínusom, ktoré sú väčšinou nepodstatné, alebo by väčšine z Vás ani nevadili, Subaru Outback určite odporúčame lebo hlavné plusy ako pernamentný pohon 4×4, vysoká bezpečnosť, vyššia svetlá výška a veľký kufor prevyšujú všetky spomenuté mínusy.
Ak by Vás ešte niečo ďalšie zaujímalo o tomto aute a nenašli ste to v článku, tak nám napíšte Vaše otázky dole do komentárov.